Friday, April 8, 2016

#MAYVACEY Hong Kong in 2 hour | 两小时探索香港

向左走,向右走?
Left or Right?
Mystery side of Hong Kong | 你不知道的香港

第一次到访澳门机场的兴奋怪样!
My very first visitation to Hong Kong & Macao, direct flight from Airasia to Macao.

你好,澳门机场!
Hello Macao International Airport!



加快加快!
让你们看看我如何用2小时来呼吸香港的奥秘。



距离上一次见我知己已是几个月前的事情了,
从我得知我即将到访澳门时便跟我的知己联络上,
无论多晚 我都要到香港见到他!
就这样,我的第一次香港体验开始。


Let's fast forward,
let me show you my whole exploration and experience of Hong Kong in 2 hour.


The only reason for me to visit Hong Kong,
is for my bff who had his internship in Hong Kong.
It had been months I didn't see him.

由澳门码头要前往香港码头的地点。
Ferry Terminal in Macao, heading to Hong Kong.

垃圾分类区。
Garbage area.
说真的,每次到不同国家时都会别人的垃圾分类法。
别问我为什么,因为我很珍惜大爱环境的做法!
澳门码头里的垃圾分类也很鲜艳有趣,让人想把瓶子都分类好地丢下去。


Don't know why the garbage area from different country always get my attention,
where I love the understand and see how others practices in categorizing garbage.
I love their efforts for showing appreciation and care to our mother earth.
Macao ferry terminal using creative way that make me feel like finishing my drinks
and dump my bottle into these colourful huge bottle.


小小提示:在这里开始你便会体验到超快速体验
别误会,那船确实一小时时间便抵达香港。
我这里说的快速体验,指的是这里的人,
说话超快(不太友善),服务超快(用丢的方式给回我的护照以及购买的船票)
对于我这第一次到访这土地的人来说,
我们确实很无助很惊讶
再加上,我一个女生在晚上8点左右去买最接近最快可以出发到香港的船票;
我还蛮害怕的 说实话
就连这里的工作人员也给人感觉不太友善(抱歉我只是实话实说)。



我在还没到访香港前,
在香港实习的知己便告诉我香港的文化等等的服务态度,
我还在澳门边界要还没到达香港已经一一体验了。



建议: 如果像我这样打算一个人这样夜里到访香港的人
最好做好功课 或者有人随同绝对是最佳的选择。
可惜我那时.....单身的特别优待阿!呵呵



Small note: You'll experience what they call "extremely speed" over here.
Don't get me wrong, of course the boat are fast,
just 1 hour reach you from Macao to Hong Kong.
But what I mean here,
is quick speaking (kinda rude hospitality),
 fast service (they even throw my passport and ferry ticket to me),
And heyy I'm just at the border of Hong Kong, yet to be there.



From sharing of my bff.
he told me this is how Hong Kong cultural be like.
No hard feeling, but this is their way.
Well done, I'd experienced it for real already.



Tips: Any girl like me planning to travel alone to Hong Kong at late night,
better to do some homework on which direction to go,
and the best is with someone companion.
Well I'm single and available, so...
That's what I get. haaaaaaaaaaaaaaa 

澳门到香港的船票。
Ticket from Macao ferry terminal to Hong Kong ferry terminal.

好啦,终于进到船里 就连找座位都成问题,
感觉大家都陆陆续续知道自己的位子坐下,
只有我在那里徘徊 船上的工作人员也只是大概指一指说 “那里”便离开,
问题是,他的“那里”就是所有座位的地方呀!我确实很无助。
到最后问了几次 工作人员才有些不屑的样子告诉我该坐那里,
他们的英文ABC都太让人抓不着脑袋了。


Okay, like finally I got to enter into the ferry,
here comes another problem, the place are very confusing,
but everyone like just know where are their seat,
only me standing and walk up and down looking for my seat.
Misleading numbering for seat,
when I try to ask the boat officer,
they will just be like "over there!" then walk away quickly.
Heyyy how am I suppose to know where's his "there" mean...
so hopeless, no one help.
After asking for several times, only the officer show face and just ask me to sit.


香港游客抵达申请表。
Hong Kong Arrival card.

再来,我忘了随身携带笔出门(大错特错);
还好隔壁的香港人见我无助很急地不断帮我向工作人员要笔,
同样的要了几次还找来工作人员的小骂到最后隔壁的香港人亲自出去帮我拿。
这点我真心感恩。



这船途让我有很晕不太舒服的感觉!
加上隔壁不认识的香港人一直问说要买东西给我吃,
说他新加坡做工、说我像韩国日本人、说我广东话很好...
或许可以说是我的自我保护力强,
我觉得不太舒服,加上那香港人有着酒味,我有些害怕,
过后过关卡的时候,那香港人要求我帮他带酒入境,
因为我是外国人,所以香港政府不会怎样。
天啊!我快哭了 脑子里的红灯告诉我很不妙
可是依然很害怕地拒绝然后加速跑掉 直到过了关卡还再往前走
没有方向的走,澳门号码联络不上香港知己的情况下跟着大众的脚步走着。



感恩 感恩
跟着大众走既然看到我的朋友迎面而来,
即使他带着口罩,
我一眼看到他就马上扑入他的怀抱。
我很怕很怕
感谢我找到他了!
结束了我的惊人害怕体验。



Tips 2: Never forget to bring your pen
Because of that, a man from Hong Kong sitting beside me non-stop asking pen from the boat officer,
and cause him get scold because of helping me to get pen.
I feel thankful on top of that.



But the whole journey of 1 hour,
it's not really a pleasureful journey, and feel little uncomfortable.
Due to the dizzy on boat, and the man beside me.
He try to start conversation of I speak good cantonese,
saying me looks like Korean or Japanese,
saying he wanted to buy me drinks and foods.
I can smell alcohol from him, just awful.
And when reach the immigration area,
he asked me to bring in alcohol drinks,
saying that cause I'm foreigner, their government won't charge me anything...


For the first time,
I felt like crying and really scare,
very insecure but all I can do is just keep on saying sorry and run out from the immigration area.
Without knowing any direction but keep on walking.
I'm scare.



Thanks God,
I met my friend out of the blue even though he wore face mask,
but the first thing I saw him is get big hug from him.
I'm so so so scare.
He get shock from my action too.
It calm me down a lot.


感恩有他的香港,我感觉温馨安全多了。
Thanks to him, I felt secure and better.


委屈了我这知己,
在很赶的时间下想让我认识香港,
我们用了香港很强很发达的火车。
我还记得知己告诉我说他们的火车有通过海底通道,
可你不会有任何感觉,外面风景只是一片黑暗。



无可否认,
我在每一站等火车绝对不会等上一分钟。
对我们马来西亚人来说很新奇!超准时超快的



他说他要带我去尖沙咀、蘭桂坊、九龙...
好多好多!太可爱了他
因为他没想到我到访的时间那么那么短,
不好意思地说因为我的飞机时间更改了几次。


Pity my bff,
he show me almost the whole Hong Kong in limited time.
Train or subway system in Hong Kong,
it won't let you to wait more than 1 minute,
no joke. Very very impressive!
Especially for us Malaysian. Hahhaa, only if you know what I mean.
 This is my experience.


My bff even told me that there's area where the subway go underwater,
but we won't feel anything and the surrounding (view outside window) are all black.


He told me that he want to bring me around Tsim Sha Tshui, Lan Kwai Foong, Kowloon etc.
Too many! How cute.
Cause he didn't expect that my time are so pack,
due to my changing timing of flight.

尖沙咀车站
Tsim Sha Tsui station.

香港街边有着另一种情怀,相信我 虽然体验不太好 可是香港是美丽的!
Seriously, Hong Kong got it. That authenticity of street view, trust me, I might get bad experience, but Hong Kong still beautiful for me.

只有在港剧才见的道地巴士,很可爱!
Bus that can only found in Hong Kong, so cute! Feel like in Hong Kong drama.


新奇的事,
在冷冷12度的天气,香港街边到处很多外地印度或者黑人,
还有几次停住我 问我要不要吃咖哩,好笑也好奇。
过后拉着我知己一起走后 人们便自动离去。
女孩子夜间到访香港 真的还是有个男生的伴比较好。


There's also something new for me around the street,
experiencing weather of 12 degree celcius, there's a lot of foreigner, like non-HongKong resident,
are all around the street, and I'd been stopped for few times,
asking where am I going and do I want to eat curry. Lol
So funny.
Then I stand beside my bff with holding him, then people went off automatically.
Conclusion here for solo girl out there,
it's really better to get a travel partner along, and it'll be good if it's a guy.


另一个小提示:
香港人几乎没有停下来的一刻,
他们无论在任何地方,走路都回超级快。
如果你想细心体验街边夜景的美,又或者想停下来拍照什么的,
除了要快以外,最好站一边别偶然听一下拍照。
可怜的知己 试着保护我几次了 
因为我就很自然的拍照然后挡到后面的人少于一秒的时间,
路人还是会有那种不耐烦不开心的态度。


Another quick tips:
People are extremely fast in Hong Kong, they walk are like running. Never slow down.
If for first timer or tourists wanna be like me,
you might happen to stop just for a best shoot or some photos,
better make it fast and stand aside.
Pity my bff always trying to protect me and keep on apologize with others before they show face.
Cause I'll just randomly slow down for photo shooting even it took less than 1 second,
people will still feel frustrated.
Cause being fast is part of their lifestyle. 


就连车子都超快的!
我站着红绿灯拍也难以抓到他们的停顿点。
是不是很有港剧的feel叻~


Even the car are fast!
I'm standing beside the road waiting for the green signal from traffic light.
still can't get fast best shoot.
But heyyy really look like in Hong Kong drama right?
So fun.

必拍蘭桂坊街牌。
The-must-take-photo-spot
必拍地点之一,可惜我穿得很像土姑,不符合这地方。哈哈哈哈
不过这白色上衣可是我的最爱哦!
从妈妈那时候留下来的 很有外国的feel
在马来西亚没机会穿 终于给我能够派上用场啦!


可爱的知己 再次小失望,
他一路上告诉我说我要快点排队去拍这蘭桂坊街牌,
因为都会排队大家都要拍照 甚至造成交通不便,
太夸张了!


可是看看我以上的照片,
哈哈哈哈  我一到就可以拍照了!
只有一两个路人自拍而已。
他给我一副比我还要惊讶的表情,笑惨了啦!


The must take photo spot -- Lam Kwai Fong street signboard.
Although I feel something went wrong when I dress up like those..... just not so suit.
Maybe I should get something stylish or hot. Lol #justsaying


Cute bff told again feel little disappointing,
cause along our walk to Lan Kwai Fong,
he told me that people always que up long just for taking photo with this signboard.



But the funny thing is,
I don't even need to que up that day!
My bff told me that this is the first time he experience the quiet of this street.
Not those excitement that he expect to show me.


via GIPHY
到达蘭桂坊转了一圈看看场面就走了。
也就是外国人聚集喝酒唱歌跳舞的地方~
而我的知己也说很奇怪的 这是他看过最少人的蘭桂坊。


Just one big round walking around Lan Kwai Fong,
yeah it's kind of like places where lots of foreigner gather for drink, sing, de-stress and party!
My bff told me, all this I had seen are not the usual Lan Kwai Fong.
Can see his disappointment.


在海外的温馨,是你还可以看到王力宏。感觉很熟悉很温馨!哈哈哈
The warmest thing oversea is where you can see Wang LeeHom around. Feel abit closer and warm cause you know who is he. Lol




为了哄着我这大小孩,
我偶然想起在网络上有人说要缘分才能遇到的“雪糕车”(冰淇淋车),
很随意的告诉他如果这一次被我遇到,我一定要尝试!


缘分啊!
很幸运的我真的遇到这传说中的“雪糕车”,
12度天气算得了什么,
吃雪糕才是王道。



Just because of my childish thought,
and coincidentally we saw.... Hong Kong traditional "ice-cream" truck!
Cause I told my bff that if I happen to found it, I must give a try!



Faith baby faith!
I'm so blessed and lucky that I able to found the ice cream truck.
They said you can only found it when you're lucky.
God bless.



Having ice-cream with 12 degree celcius of weather is cool!
传说中有缘分才能有机会看到的“雪糕车”-- 富豪雪糕。
The ice cream truck that you can get only you're lucky.

在密密细雨的情况下停在路边显得有些小寂寞!哈哈哈
With the rainy day and cold weather, this little ice-cream truck looks abit lonely. Heeee

帮我这大小孩买雪糕的男人。
The man who buy me ice-cream just because I want to.



复古情怀呀!
Nostalgia.

想象着要是我在香港长大,
中学时期跟可爱的朋友仔或者是所谓的男朋友铁定在这里排队买冰淇淋。
乐趣呀!


I can imagine if I grow up in Hong Kong,
during my secondary time, I'm sure looking for this truck during summer time or after school,
or perhaps with my loney lovely boyfie que up just for the ice cream!
How sweet.

幸福大小孩的莫样。
Happy kid face after getting my ice-cream.

冷冷的12度天气下我们共享的雪糕。
芒果雪糕
Under 12 degree celcius of weather, ice-cream that we share.
Mango ice-cream

其实嘛,如果问我这“雪糕”有什么特别之处。
对我来说,是一份情感。
那份感动、温馨、和岁月的流速...
冻冷在手上,温热在心里的感觉。


If someone ask me about specialty of these ice-cream,
for me, it just as simple that it is just that feeling and atmosphere.
That touching moments, heart flutter moments, and the evidence of age..
Cold in hand, but warm in heart.

维多利亚时钟塔

Victoria Harbour Clock Tower


吃着雪糕走到这里!
冷冷的天气    微风细雨地吹来,赞啊!
可我可爱的知己再次失望,
给我看了平时他看到的和我到访那一天的不同,
可是这样蒙蒙的美 我觉得有另一番感觉。
不是每个人来到能看到我所看到的满满浓雾的维多利亚码头吧!哈哈哈



Eating my mango ice-cream and walk towards Victoria Harbour.
Cooling weather,
The view are different than what expected to be seen by my bff too.
Hahahaa, how cute.
But for me, I'm lucky cause I'm able to get scene or
 view where not the main-stream one where other use to know? hehheee









他还告诉我说,
这里是倒数的时候最最热闹的地方,
那整个空白的墙壁上都是灯光表演 我词穷地无法形容了
真的很漂亮!
对了,忘了说这幅所谓的墙是 香港的艺术中心。



Victoria Harbour is the most happening place for event or countdown festival.
Over the blank space where they provide light performance which really really nice that I got no word to describe. Really pretty!
Oh yeah, forget to mentioned.
here is Hong Kong Art Center.

你好!香港的朋友
Hello Hong Kong people!

很吸引我呢!让我突然想在这里表演,哈哈哈
表演细胞被呼唤。
Attractive for me! Feel like performing here, lol.
Wake my performer cell up.

他说这是香港数一数二的豪华酒店。
One of the luxury hotel in Hong Kong.

在香港很出名的莎莎!
你很少有机会看到其他sephora等等的化妆品牌。
莎莎可是香港人的最爱啊~
Sasa -- the famous and only cosmetic shop in Hong Kong.
You can hardly get sephora or any other kind of cosmetic store over here.
Sasa always the favourite for Hong Kong citizen.


我在香港少过两个小时的探索就这样啦!
准备坐火车到码头回澳门了。



That's it for me 2 hour spend in Hong Kong!
Heading to the ferry terminal by connecting subway back to Macao.



香港的火车坐的位置很少,
可能他们都要快所以都习惯站着吧~


Subway in Hong Kong offer limited of space,
I think maybe because they're use to be really fast and always ready to go.




可爱可怜的知己带我快速的探索香港后陪我搭车到码头才离开,
超级怕会错过那一趟船!
我们甚至走得比香港人还要快,苦了他。


Pity my bff where we both go really fast to get to the ferry terminal,
the whole journey we're like walking even faster than Hong Kong locals. Seriously.



香港之旅 就这样!
其实我很感恩 也其实对这块土地有些好感
我入境出境都有不同的体验,
出境的我以为船只走了,
跑着到门口 很紧张然后冷天气还流大汗的那模样,
我很紧张的四周到处看 在想着该问谁该找谁
因为那里的工作人员在骂人 在赶人。
我又怕我回不了澳门,
不犹豫地就有一家几口的香港人见我这模样,
马上向前问我 “Yes, Do you need help?”
问了几次 然后很乐意的听我要说的话,
那一刻  我心都暖了。
香港人都很友善,乐于助人!
他们尝试用不同的基本语言来帮助我,
过后明白了一切我再用广东话表示感谢时他们都有些惊讶。




对香港人来说,
他们很惊讶我们马来西亚人会说广东话。
可是我们确实是外地人,
仔细听听我们的广东发音也不同。



Hong Kong,
a place of hidden friendly.
Yeah it's true, trust your eyes.



I'd two really different experience in and out the immigration area,
I feel lost again cause I saw officer scolding and shouting the others,
where I'm kind of worry that my boat went off.
Hong Kong people are good,
they see me in this situation, sweating and panic.
Without hesitation, they approached me and ask for anything that they can help.
They speak in English, Chinese... just to help me.
That moment, I'm touch. Really touch.
I replied with Cantonese after I settle down, and they're surprise.



For Hong Kong resident,
they never knew that we Malaysian know Cantonese as well.
They are shock when they heard that we can speak so well,
maybe just with slightly different.





香港人这份情,
对   打动了我  更让我有了概念想再次回来,
到时的我  不会在这样无助地一个人走
因为害怕还是有的,
只是多了一份温情。


Hong Kong, the feeling of warm.
Yes  It move me touch me, make me feel like coming back again.
Of course that time, I won't be alone visiting this country,
Cause that's still fear for me,
just with additional of hidden friendly of Hong Kong.




香港人,
多笑一笑嘛!
你们真的很可爱。


Hong Kong people,
smile more!
You guys are cute trust me.





可爱的知己 有些失望 他说我今天所看到的
也是他在香港第一次看到的安静香港。
好像熟睡了那样 加上密密的细雨
他想给我看的 都不如他想象那样。
可是说真心话  我会想要再次到访
到时我会更仔细的用心体验以及了解香港,
还有迪斯尼乐园!
无论北京即将有个迪斯尼乐园也好,
香港迪斯尼乐园  请等我。



Pity my cute lovely bff,
he told me everything that I experience that day is definitely
not the usual Hong Kong he want to show me.
It felt like Hong Kong fall asleep,
But honest speaking, I would still like to visit back again if there's opportunity.
That time I'll like to experience more and feel more in deeply feeling of Hong Kong.
and Disneyland!
No matter people said there's upcoming threat in Beijing in Disneyland,
my desire to visit to Hong Kong Disneyland always there.
Hong Kong Disneyland, one day, I'll be there.





A photo posted by May 侯媄鏸 (@maymaybeby) on


 ❥♒ maymaybeby.blogspot.my ♔ ░ ♥
Appreciate, Stay Blessed.
珍惜,感恩。


#MAYVACEY
#HONGKONG
#TOURISM

Sincerely,
May.

❥♒


No comments:

Post a Comment