Saturday, May 14, 2016

Fougasse Boulangerie & Patisserie | Pandan Indah, Ampang


What's up fro dinner?
Feel like getting some western delight and buy some bakery home for your next day breakfast?
Ahaaa, I got you a perfect place over here in Pandan Indah, Ampang.



Fougasse Boulangerie & Patisserie
If you ever been feel familiar with somewhere else, yes!
it's sister cafe of Levain Boulangerie Patisserie, the one located at Jalan Delima.



晚上吃什么?
嘴馋的想要些西方美食 外加 可购买些隔日的早餐?
这家店样样都有,齐全哦!
快来安邦,班丹英达吧!




Fougasse Boulangerie & Patisserie
有没有感觉熟悉呢?
没错啦,这家其实就是吉隆坡有名的Levain Boulangerie Patisserie的姐妹公司哦!

Even the day I went to,
most of their breads sold out.
So make sure you go there earlier, and also keep some for me!
It's my breakfast almost every day.


我拍照的那一天,
大多的面包之类的卖完了!
你们不好呀,买完了我的隔天早餐了~至少留一些给我吗。
这里可是我大多早餐的大来源呢。


I almost tried out all. Oppss..
I got list of what I want every time according to my mood.
But there's still some priority list food. Heheeee..


老实说,大部分的蛋糕甜食都被尝试过了耶~
哈哈哈哈 所以心里总会有想好要吃的甜品选择,
偷偷告诉你们 有时我的早餐是蛋糕嘛~
就一早起来有甜食吃会觉得很开心 心里喜喜的。
当然,在这里还是会有几个是我的首选呢~

That "Chocolate UFO".
So fluffy and I love it~~
那“巧克力太空人”蛋糕,我好喜欢丫!

Spot that Chocolate love!Awwwww

看看那诱人的美  -- 巧克力啊~~





Brother are waiting for food. Hungry pyrhana family! Hahahahhaaaa
哈哈哈 食人鱼家族在等待美食呢! 


See how powerful and know how fast those breads can be finish!
That queue.


And, just a small sharing tips.
The second item that you bought will be charge 30% off, only after 7.30pm.
But sometimes during lunch time,
the breads gone more than half.


Let me share one of my top top priority favourite bun
-- The Eyes bun.
Lol the name created by me, used by me.
Where only me & my mother know,
even the cafe manager recognize and know me really well when my mom try to purchase this bun,
or they will update me bun left if my favourite "eye's bun" still left.
How sweet.



So please buy for me, or save some for me!
It's my breakfast.
Hahahhhahaha






看看就知道有多好吃了,
每一次来都会看到的排队长龙。


小小分享,
如果你买购买面包时 第二相同的面包都会有30%折扣呢!
当然是在7点半过后哦!
不过听那里的很友善的店管理员说,
有时午餐时间的时候 面包都被买上一半了,
所以到我们这些上班后去购买面包的人来说就选择少了很多呢~
记得留一些给我嘛!



来来来,
让大家看看我的最最最最最之爱!
我叫他“眼睛面包”
我自己给他的名字,我的母亲大人都会买回来给我,
就连这家店的管理员一看我就知道我的所爱
再不然我妈妈购买时也知道是卖给我的
嘻嘻嘻嘻



你们可不能跟我强火买完呀!








I still remember their past Halloween cake and tarts that they made!
Pumpkin cake and tart!
Too bad only for that particular period, it taste so so good!
I can only taste and miss it in my mind.


还记得上次西方鬼节的时候呀,
他们的做了些特制的南瓜蛋糕和甜食!
可惜只是那段时间,现在只能在回忆里回味了。













Pumpkin pie
南瓜馅饼





Macaroon -- a little too sweet
马卡龙,不过有些太甜











Taste are all good,
having that Levain Boulangerie Patisserie standard,
but the price is just 3/4 compare with it.
How can people not get crazy on that? Hahahahhaaa



味道都超好的!
有着他们姐妹公司的水准,
却卖着价格更为优美的费用!
哪能让人为之疯狂呢?哈哈哈哈哈

Best Mushroom soup.
我找不到第二家超级好吃的蘑菇汤。

Trust me,
I can get mushroom soup better than this outside!
The thickness of the ingredient, they even have chicken slices inside.
Go and try, you'll know what I mean!


相信我,
我在外面真的找不到能如这里的蘑菇汤让我忘不了的!
他们厚厚的蘑菇汤口感,还有些鸡丝在汤里头,
让人口感非常好,有嚼劲;
又浓浓刚刚好非常好味的蘑菇汤底,天啊!
来试吧!你会明白我这里所说的一切。





What're you waiting for?
Come and try!


还在等什么呢?
快来吧!


Source from their official Facebook page.
资料来源 他们的官方面子书网页

Oh yeah, 
past 10 of May is their first member day!
First introduce of their member card,
it's like finally for me!!
p/s: I didn't owe any promotional goods, just a sweet sharing of their latest update!
Sharing is love and care!


在那之前,
5月10日过去的是他们有史以来第一次介绍他们的会员卡优惠啊!
多我来说,简直就是大好消息啊!
跟他们的经理谈了那么久终于实现啦!
注意:我可没有任何的广告好处哦,就知是小小分享他们的最新资讯!
分享就是爱和关怀嘛!




Go and like & support them!
去支持支持他们嘛!

❥♒ maymaybeby.blogspot.my ♔ ░ ♥
Appreciate, Stay Blessed.
珍惜,感恩。


Sincerely,
May.
媄鏸.

❥♒

No comments:

Post a Comment